Inför Skogså IF – Övertorneå SK

brandfaligt skogså

VARNING FÖR GRÄSBRAND!! Trots det dåliga vädret så är det risk för gräsbrand på Åvallen imorgon, det är nämligen ett glödhett Skogså IF som springer in på planen. Efter den tunga starten så har Skogså inte förlorat på 5 raka matcher. ”Skämtochsido” Övertorneå är minst lika heta, dem har bevarat en hög och jämn nivå, vilket har resulterat till att laget är obesegrade inför vårens sista match. Övertorneå och Skogså är de enda lag i serien som har lyckats ta poäng mot IFK Kalix, i och med det så känns det som att dessa två lag kan utmana serieledarna.

Vi på Skogsås hemsida hoppas att det kommer mycket publik och stöttar laget i denna på förhand svåra hemmamatch.

benny ensam

Såhär säger Skogså IF:s assisterande tränare Benny Broström inför morgondagens match:

Jag vill börja med att säga att det känns riktigt bra att vara tillbaka som ledare i min moderklubb Skogså efter cirka 10 år i andra klubbar.

Vår-omgångens sista match avslutas mot serietvåan Övertorneå SK, inspirerande match som på förhand alla vet kommer bli hård och fysisk. Jag anser att Övertorneå genom åren är ett mycket taktiskt lag och spelar efter sina resurser. Laget ser bra ut för våran del, en del skador men vi fyller upp med hungriga och spelsugna killar. Vi ska avsluta vår-omgången med 3 poäng och sedan ta en välförtjänt solsemester för att ladda upp batterierna till hösten.

skogså bild

På bilden: Dacin Dacian och Emil Eriksson kämpar i förra bortamatchen mot IFK Kalix.