Mittfältare klar för Skogså IF

Skogså laddar för en ny säsong I trean och silly season är i full gång. Skogså presenterar och välkomnar Trista  Camaj till Skogså IF. Han säger följande om att ha skrivit på för Skogsås IF:

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

Det känns väldigt intressant och ett lockande lag för mig. Det känns exat som det ska göra äver att få skriva på för Skogså. Bra känsla om att vi kommer röra oss framåt i år.

Du kommer närmast från Bodens BK, hur länge har du spelat där? Vad fick dig att skriva på för Skogså IF? Hur ser din fotbollsbakgrund ut? Vilka klubbar har du spelat i?

Jag har spelat för BBK under hela min uppväxt. Från pojklag till juniorlag. Jag bröt ju mitt korsband där mot slutet och kom tillbaka just i år. Skogså kändes som rätt val för mig, med tanke på spelarna som spelar här och spelsystemet som används. De intresserar mig och passar mig bra i stilen känns det som.
Jag har spelat i BBK under hela min uppväxt.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till skogså?

Jag gillar att tränaren hela tiden är motiverad och att  utveckla  skogså och att spelet ska röra sig framåt. Att han försöker värva bra spelare säger mycket om hur han vill att fotbollen ska spelas i Skogså.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?

Jag heter ju Tristan och spelar i mitten, både i den defensiva och offensiva rollen. Min största förmåga är min teknik där jag har legat långt förre väldigt länge. Jag kan även se spelet på ett annat och ett kreativt sätt.  Jag är bra på att ställa om både från defensivt till offensivt men också i motsatt riktning. Jag är också bra att kontrollera spelet på mitten och styra och ställa.

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2021?

Jag förväntar mig hårt arbete från laget. Jag vill ha motiverade spelare men även spelare med kvalite som kan bidra med fin fotboll. Jag vill att vi hela tiden vi utvecklas och med den tanken att vi ska uppåt i 2:an. Både i vinst och förlust vill jag att den inställningen ska förekomma. Jag förväntar mig ett väldigt komplett lag som är tränade och som tränar från många aspekter, tänker främst på kondition och styrka.