Skogså IF – Lira BK 0-6

lira öron

På bilden: Liras Mustafa Mohammed Sharif tystar Skogså fansen.

Aj, aj, aj vad var det som hände?

Förberedelserna kändes bra, Skogså IF fyllde 73år och regnet hade uppehåll ändå blev det storförlust med siffrorna 6-0. Skogså gav bort de två målen i första halvlek, 0-1 var felkommunikation i försvaret som resulterade i ett felpass. 2-0 kom på straff, en till synes ofarlig långboll dimpade ned vid fötterna på en Lira spelare och David Rolen hade inte så mycket val än att riva ner honom. Skogså hade bollinnehavet i första halvlek men Lira var effektiva.

DSC05909

Skogså ökade takten i andra halvlek men fick en kalldusch direkt med ett mål i baken, 0-3. Efter det ägde Skogså bollinnehavet totalt men Lira hade kontroll på händelserna i sista tredjedelen av planen. Skogså kom till ett par chanser men inget mera. Lira fortsätter sedan med sin produktivitet och gör 0-4, 0-5, 0-6 inte så mycket att säga, ni får se på video highlightsen senare.

I Skogså gjorde Mikael Sundberg en bra match. Kennedy Wambugu var också bra men han skulle behöva ta för sig lite mer då kommer han bli ännu bättre. Det bästa med matchen var tårtan i kiosken, Fantastiskt god! Den höll allsvensk klass.

DSC05473

Såhär säger Skogsås assisterande tränare Benny Broström om matchen:

Vi vann! Bollinnehavet med 80/20 men det är en klen tröst när vi förlorade med 6-0. Stor eloge till Lira som hade en klar och tydlig matchplan, 1-0 är ett missförstånd mellan backlinje och målvakt som resulterar öppet mål för lira spelaren, 2-0 solklar straff! 3-0 1 minut in i andra halvlek återigen misslyckad nick från våran sida och En lira spelare får sikta ladda och placera in bollen, efter det gick luften ur för Skogså. Mats Jansson får klart godkänt! Brukar inte ge spelarbetyg till motståndarna men kapten Mattias Lundberg var grymt bra i dag varför spelar han div4!?