Inför Notvikens IK 2 – Skogså IF

tunavallen

Match ikväll kl: 19:30 borta mot Notvikens IK 2 på Tunavallen i Luleå. Idag börjar så äntligen en ny vecka med nya möjligheter! I högsta grad för Skogså som har ruskat av sig förra söndagens hemska 0-6 förlust och kommer taggade till tänderna! I och med Övertorneås förlust mot Luleå SK igår (1-3) så lär Skogså spelarna komma extra motiverade i jakten på högre placeringar. Vid vinst så skiljer det bara 3 poäng upp till andra platsen. Dacian Dacin säger ”Jag förväntar mig en positiv respons från laget”

Motståndet Notvikens IK 2 då, ja som alltid när det handlar om ”andra lag” så är det svårt att veta vad de kommer med för spelare. Vad vi vet av erfarenhet är att ”andra lagen” oftast ställer upp med bättre trupp hemma än borta. Förra mötet spelades på Boden arena och slutade med vinst för Notviken med 2-1. Det konstiga var att Skogså mötte Notvikens ”första lag” bara ett par veckor innan och då vunnit med 1-0.

bennybjörns2

Benny Broström kisar med ögonen, har han 3 poäng i sikte månntro?

Det är revanschsugna Skogså spelare i kvällens match mot Notvikens IK 2, inte bara pga. den senaste 0-6 förlusten mot Lira utan även förlusten mot notas under våren (1-2) Notviken gillar att rulla boll och de kommer nog bli en bra match på Tunavallen i afton. Små justeringar i laget mot för senast.