Notvikens IK 2 – Skogså IF 1-0

notvikenförlust

Hemsidan kunde tyvärr inte närvara, men vi har fått tränaren Benny Broströms och blott 16-årige debutanten Nikolay Anderssons syn på matchen.

bennymångabollar

Såhär säger Benny Broström om matchen:

Med 3 avstängningar inför matchen gjorde att det blev lite förändringar i startelvan, Notviken fick en drömstart och gjorde 1-0 i 4:e minuten. Vi hade bollinnehavet och skapar chanser men bollen ville ej in. Emil Sandberg hade den stora chansen i andra halvlek då han prickade ribban från 2 meters håll efter ett fint pass av Nikolay Andersson. Kennedy Wambugu trivdes bra på mittfältet och var vår klart bästa spelare för dagen, Mattias Bergqvist rev, slet och var värd att få sätta bollen i nät.

nikolay

Såhär säger 16-årige debutanten Nikolay Andersson om matchen:

Det var en bra match och jag var hyfsat nervös då det var första matchen i startelvan för min del. Vi gjorde bra ifrån oss men hade mycket ”otursträffar”, sånt händer och det är bara att hålla huvudet högt och kämpa i fortsättningen!