Intervju Emil Johansson

Välkommen Emil, varför blev det just Skogså?

Tack så mycket. Skogså erbjöd en bra helhetslösning då familjen kommer i första hand. Det är viktigt då de ställt upp nog mycket redan genom alla år som jag varit aktiv. Jag kommer träna så ofta jag kan och försöka spela matcher men familjen är prio ett. Sen känner jag Ivan, Benny och Kenth sen tidigare.

Vad tror du att du kommer kunna tillföra till truppen?

Rutin och en jäkla vilja att vinna. Sen får laget en passningsskicklig mittback som är bra på att läsa spelet och som fortfarande har lite snabbhet kvar.

Är det något som du vill säga till alla Skogså-supportrar inför kommande säsong?

Till alla Skogså supportrar vill jag bara säga att det ska bli väldigt roligt och jag ser fram emot att få dra på mig Skogså tröjan och komma ut på riktigt gräs. Till alla andra, vill ni se hemmalaget vinna matcher och samtidigt bli serverad norrbottens bästa fika, ta er till Åvallen i sommar.