Vi välkomnar Emil Johansson till Skogså IF!

En fantastisk dag i föreningens 82-åriga historia, vi välkomnar Emil Johansson till Skogså IF!

Emil med moderklubb Sävast AIF valde att avsluta sin fotbollskarriär efter att han spelat upp Bodens BK till division 1 hösten 2022.

Emil har nu valt att damma av fotbollsskorna vilket vi är oerhört tacksamma för!

När man såg honom spela matchen med Skogså IF mot IFK Luleå akademi den 4 februari så såg det ut som att han aldrig lagt av, han var outstanding på alla sätt.

Emil som länge varit en av Norrbottens bästa fotbollsspelare och representerat Bodens BK samt IFK Luleå, har en gedigen meritlista bakom sig och har bl.a. spelat hundratals matcher i division 1 men har även spelat svenska cupen med matcher mot t.ex. AIK i sitt CV.

Sportchef Ivan Nordqvist kommenterar

• Jag hade den stora äran att få coacha Emil när han var 15-16år i Sävast div 2. Emil spelade bl.a. libero mot Piteå IF som 15-åring, det säger mycket om vilken unik talang Emil hade redan i tidig ålder.

VI VÄLKOMNAR EMIL VARMT ÄN EN GÅNG OCH INTERVJU KOMMER INOM EN SNAR FRAMTID!