Två nyförvärv klara!

Alvin Brokvist Bergnäset AIK, en försvarare som lever på sin snabbhet och brytningsäker och Samuel Stridsman Alvik IK. central mittfältare som Skogså har saknat i år, tuff och bra spelförståelse.
Två högintressanta spelartyper som Skogså IF kommer att ha stor nytta av säsongen 2022.

Alvin Brokvist

Välkommen till Skogså IF, känns det bra?
-Tack så mycket! Jo, jag känner en positiv stämning. Har varit roligt att få komma igång med fotbollen igen och även att Skogså känns som en klubb som har höga ambitioner känns motiverande.

Vad kommer du bidra mer än din snabbhet och ditt brytningsäkra spel?
-Jag hoppas kunna ta med mig det jag lärt mig i min tid med BAIK. Jag tror även mitt fysiska spel kan gynna laget bra, speciellt när vi har många matcher på en mindre gräsplan, som jag skulle påstå att Åvallen är.

Ryktena säger att du ha anknytning till Norrbyarna Skogså med omnejd, stämmer det?
-Jo exakt, pappa, mamma och storasyster bodde ett kort tag i Flarken där min farmor kommer ifrån innan vi flyttade söderut om Luleå, samt att man varit kring i Brobyn och Flarken mycket för att hälsa på släkten. Ska bli roligt att kanske få se några bekanta ansikten på läktaren som exempelvis distanslöparen Christer Ahlqvist.

Samuel Stridsman

Välkommen till Skogså IF, hur känns det?
 Tackar! Det känns bra att komma till Skogså. Efter två fina år i Alvik kände jag att det var dags för ett nytt äventyr.

-Tränarna Ivan och Henok har stora förväntningar på dig, vad kommer du bidra med i Skogså?
Jag är en kille som verkligen brinner för fotboll och jag är nog lite känd för att alltid ge allt. Som spelare är jag en hårt jobbande, spel-intelligent centralmittfältare.

-Nått du kan lova alla Skogså-fans 2022?
Om vi har någon snabb striker kan jag utlova en hel del assists. Håll utkik efter utsidepassningar. 😉