1 poäng och vi är med i racet om div 3.

Det blev en målfattig tillställning på Åvallen i gårdagens match mot Umeå FC Akademi, 0-0 blev det i matchen som var väldigt svårspelad pg.a blöt höstplan. Man får väl säga att resultatet var rättvist där både Skogså och Umeå hade chanser att göra mål och ta alla poäng. Bäst i Skogså var mittbacken Emil Svensson som hela tiden låg rätt i position och var felfri i sitt försvarsspel, Mahdi Mohammadi spelade som central mittfältare och sprang väl cirka 50 mil på den tunga spelplanen, och Josef Söderström som för det mesta låg rätt som forward. Nu blickar vi framåt mot Lillpite till helgen. Den andra matchen i kvalet mellan Robersfors – Lillpite slutade 0-1.

UFCA:s Tränare Mathias Johansson som försökte avbryta matchen 2 gånger säger så här i Västerbottens kuriren:

Det liknade ingenting jag sett tidigare, vi hade kunnat vinna mot ett allsvenskt lag, eller förlora mot ett division 7 lag på den här planen. Det gick inte att spela. Om man försökte utmana ramlade man istället, och vi slog mest bort bollen på chans.