Inför Skogså IF – Bodens BK FF

skogså mot bbk

Ikväll klockan 19:00 på Åvallen möter Skogså Bodens BK, ett Bodens BK som blev totalt överkört i gårdagens match mot Skellefteå (0-6) spelarna såg ut som att de hade sommarlov än. Skellefteås tränare sa innan matchen ”Vi är här för att krossa Bodens drömmar om ett division 1 spel” och han fick rätt. Det vi vet är att två av Bodens största stjärnor kommer att spela Oscar Stjernqvist och lagkaptenen Eddy Prugh. Lite förvånande är att dom får spela när man har Semifinal i coop cup på torsdag mot Piteå. Den fransk-ivorianske provspelande anfallaren Ange Lorougnon ska även spela, sen kan jag tänka mig att ett par spelare till från A-laget kommer. Resten av laget fylls på från det starka U21-laget som i år spelar i Division 5 södra och har där skrapat ihop 6 vinster 1 förlust, skickligt.

eddy

Eftersom Skogså är ett ”amatör lag” så vet man aldrig vilka spelare som är tillgängliga, men jag gissar på att 5-6 spelare saknas pg.a jobb. Det vi vet är att målvakten Andreas Hertzberg är i Stockholm än. Skogså har inte förlorat på Åvallen den här säsongen, vi får se om den sviten håller i sig efter dagens match. Väl mött!