Alviks IK – Skogså IF 0-1

alvikskogså

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist om matchen mot AlviksIK:

Kul att få vinna, det var som helhet en jämn match, vi var fysiskt starkare och Alviks lag var ungt, sprang mer än oss. Alviks IK kommer bli duktiga på sikt, ett ungt bra lag.

Vi var bättre första 5-10 sen var det jämnt skägg. I förra matchen mot LSK var de defensiva situationerna under all kritik så vi skulle vara extra noga idag och det funkade mycket bättre, både defensiva och offensiva. Hermansson hade bra kvalitet på hörnorna och det var just på en sådan som David A smög på bakre och gjorde 1-0.

Andra halvleken var lika jämn fast jag tyckte vi hade fler klara chanser, Alvik kom inte riktigt till. Medhi hade några lägen och jag tror att han har skjutit in sig snart. Hermansson hade också ett par bra lägen. Det var många som var bra igår men ”Mini” var väldigt duktig. Det var några nya sedan förra matchen, Emil Svensson som var mycket bra som mittback. Palo, Anton och Marcus Lidberg. Men det var desto fler som var borta, Söder, Jansson, Kennedy, Wäppling, Ibra Cadabra, Joseph, Micke S och Emil Eriksson

Nu har vi mött två bra lag genom Luleå SK och Alviks IK, de kvalade till division 3 förra säsongen och jag tycker att båda matcherna har varit jämna.