Ett unikt år väntar Skogså IF! Vi tar ett snack med tränare Ivan Nordqvist.

Då var det klart! 20 raka säsonger i div.4 fick räcka, för första gången i klubbens historia kommer Skogså IF husera i div.3 kommande säsong.  Coach Ivan Nordqvist berättar om sina känslor, lagets möjligheter och chanserna i div.3.

När det nu står klart att Skogså IF spelar div3. för första gången i klubbens historia, vad är din känsla?

– Det är otroligt inspirerande och det ska bli väldigt kul. Vi har varit nära flera gånger det senaste åren så det känns fantastiskt kul att vi får denna möjlighet.

Är klubben redo för steget till div.3? Det är ett stort steg.

– Det är ett stort steg absolut, men jag tror killarna är redo att ta detta steg och att man är redo att höja sig några procent. Det kommer att krävas hårt jobb för att vi ska klara av det här.  Men samtidigt så kommer vi kunna spela helt utan press och det kommer vara seriefinal varje match.

Har Skogså IF någonstans förtjänat detta efter att ha varit nära så många år?

– Ja men det tycker jag ändå någonstans. VI har kvalat flera gånger och varit nära, så nu tycker jag att det var vår tur.

Blir det några skillnader nu i förberedelserna jämfört med om Skogså skulle ha spelat div.4, Jag tänker på träningsupplägg och längre resor osv.?

– Nej, egentligen inte. Visst är det så att vi måste upp några procent i träningsstatistiken. Med resorna kommer det inte bli någon större skillnad jämfört med förra året då vi hade långa resor då också. Visst, vi kommer åka någon extra gång ner till Umeå tillexempel, men jag tror samtidigt att det inte kommer vara till någon stor nackdel för oss då vi har fina bussar idag och det brukar bli trevligt med samkväm i bussen.

-Det blir ett unikt år och vi längtar till seriepremiären!

En sak är säkert, likt i div.4 så kommer skogså som vanligt vara nederlagstippade! Vilket kommer ge spelarna extra tändvätska!

Media Skogså

Vid tangenterna