Infjärdens SK – Skogså IF 7-0

efterinfjärden

Fotograf: Örjan Nordmark

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist efter 0-7 förlusten:

Med Micke Sundberg avstängd, Rolen och Lidberg skadade så var jag tvungen att stuva om i backlinjen, min tanke var att ta ner ”Gemet” som mittback men den tanken blev inte långvarig eftersom han skadade sig på uppvärmningen. Jag såg på spelarna att osäkerheten spred sig och energin inte fanns där redan innan matchen startade, det var oroligt. Det var en ganska konstig första halvlek där vi kunde ha tagit ledningen men brände ett jätteläge, sedan kom Infjärden upp och fick ett bra frisparksläge som de sköt förbi muren och i mål 1-0, 2-0 kom sedan på en omställning och 3-0 kom efter en straff i slutet av halvleken där Abdi och en Infjärden spelare kampade om en boll, ytterst tveksam straff.

Andra halvlek startade som den första, vi missar världens läge efter samspel mellan Dennis Gabrielsson och Josef Söderström, det ville sig inte helt enkelt. Sista 20 ändrade jag i uppställningen ganska mycket beroende vem som var i farozonen på avstängningar vid gult kort osv, till den viktiga matchen mot Lillpite, då vart det väldigt ihåligt och 4,5,6,7-0 kom därefter, det är inget som går att göra ogjort och det är bara att gå vidare.