Inför Haparanda FF – Skogså IF

Såhär säger Haparandas tränare Kjell Kauma inför morgondagens premiär:

Det varit en speciell försäsong. Tillträdde i slutet av april och första träningen hade jag 1 maj. Jag har trixat ihop ett lag nu. det består av många ensamkommande och en del från förra året. Har ingen aning var vi står gentemot andra lag. Dock ser det ganska bra ut på träningarna och jag ser framemot matchen mot Skogså. Målet är väl att försöka hänga kvar och bygga till nästa år. Skogså brukar vara en seg nöt att knäcka och jag förväntar mig en besvärlig match. Efter matchen vet jag lite mer om var vi står.

Skogså är stora favoriter inför morgondagens match.

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist inför morgondagens premiär:

Hur ser truppen ut inför i morgon?

– ser bra ut, haft en bra träningsvecka och är bra förberedda.

Premiär och möter Haparanda på bortaplan, vad säger du om det?

-Haparanda har det nya generationens konstgräs så de blir intressant, själva laget Haparanda vet jag inte så mycket om men det kommer att bli krig i morgon! Det laget med störst hjärta och kämpar har stora chanser till 3 poäng. Vi ska göra allt vi kan för att göra en bra premiär.