Inför Skogså IF – Kiruna FF 2

kirunffhemma

På söndag så är det hemmamatch igen och Skogså har chans att komma på spåret åter efter att tåget i toppen rusat iväg något. Det är mot Kiruna FF 2, Kiruna FF har match mot ett annat Bodenlag på lördagen nämligen Hedens IF. Det ska bli spännande och se vilket lag som mönstrar på Åvallen dagen efter. Kiruna FF 2 ligger precis under strecket med 9 poäng, 2 poäng upp till Luleå FF på säker mark. Skogså är historiskt sett ett höst-lag, det har verkligen inte märkts än så länge, vi får hoppas att det vänder på söndag.

abdi

Skogsås Abdi Mohamed, som har spelat i högsta ligan i sitt hemland Somalia när han var 16år säger såhär inför matchen:

Det känns skönt att komma tillbaka från avstängning tillsammans med David och Dacian. Det kändes som att vi saknades sist mot Notviken. Suget är där och man längtar till att hjälpa laget till en vinst. Självförtroendet finns i laget trots förlusterna och det känns som att på söndag kommer det att bli ”fireworks”!

KirunaFF LOGGA

Kirunas ledare Tommy Stridsman säger såhär inför matchen:

Tyvärr så har vi tappat spelare och haft skador sista matcherna vilket speglar resultaten. Vi har fått spela med flera 13,14,15 åringar de sista fyra till fem matcherna, vilket inte är optimalt. Vi bör absolut ha Division 4 status på vårt ”andra lag” för att vår bänk ska få bra matchning. Till helgens match ser det lite bättre ut och ambitionen är att vi ska ta poäng, helst tre.