Äntligen…

Vinst för Skogså mot Kiruna FF 2, efter en tämligen händelslös första halvlek kom Skogså igång bättre  i den senare hälften andra halkvlek. Det dröjde dock ända fram till 71-minuten innan Mikael Sunderg  gjorde matchens och Skogsås första mål för höstomgången, minst sagt befriande. Före 1-0 målet hade Skogså haft ett flertal chanser där det bara saknades en fot på bollen för att styra in den i mål.  Målet föregicks av ett fint förarbete av Dacian som vände runt med Kirunaspelarna på vänsterkanten innan han spelade fram Micke som säkert kunde lägga in den bakom Kirunas målvakt.   Det var två lag som ställde upp med små trupper, 12 spelare i varje lag vilket naturligvis innebar att ingen av lagen drev upp ett allt för högt matchtempo. I Kirunas unga lag var det främst nr 18, Zari Prescod, som ställde till det för Skogsås försvar med kvicka vändningar och snabba  djupledslöpningar.  Zari hade mycket väl kunnat ordna en tidig ledning för Kiruna men  Andreas Hertzberg och backlinjen tajmade bra idag och Andreas hade full koll på Kiruna anfallet och kunde hålla målet fredat.  När sedan  Johan Söderström tog sitt ansvaret som kapten och  till synes lekande lätt la in 2-0 i matchens slutminuter kunde hemmaplubliken andas ut och höstomgångens första seger var säkrad, minst sagt en välbehövlig seger för fortsättningen. Redan nu på onsdag den 19 augusti är det match igen, då är det dags att möta Pålänge borta. Hemsidan håller tummarna för att dagens match var vändningen, Skogså brukar ju vara som starkast efter sommaruppehållet.