Piteå IF 2 – Skogså IF 1-4

tabellen2016aug

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist om matchen mot Piteå:

Otroligt bra genomförd match! Både försvars och anfallsmässigt. Vi börjar bra och i 3:e minuten gör vi 1-0 efter en fast situation där ”Begga” trycker in tredje bollen framför mål, hade just före match pratat om att vi skulle utnyttja våran storlek, vi var både större och starkare är motståndarna. En stund senare missar Madhi en straff där deras målvakt gör en bra räddning, där skulle många lag tappa moralen men vi fortsätter bara att kriga. Sen kommer även 2-0 där ”Begga” chip/skjuter in den över målvakten från 20 meter, kanonsnyggt! Lika snyggt var 3-0, Hakim drar två gubbar utanför straffområdet och lägger in den i burgaveln, Hakim blir bara bättre och bättre för varje dag som går, det är roligt att se. Vi går in i halvtid med en 3-0 ledning, inte bara för ett fint anfallsspel utan även för ett uppoffrande försvarsspel, vi täcker skott, räddar på mållinjen, har marginalerna på våran sida men vi förtjänar det.

Pratade i paus om hur Piteå skulle reagera på det här, att de skulle komma ut som bålgetingar och det var exakt vad de gjorde. Redan efter 30 sekunder var de nära att göra mål på en fast situation, där ”Mini” räddade på mållinjen. Första 10-15 minuterna hade de ett massivt tryck på våran planhalva men vi lyckades reda ut det och göra 4-0 på ett långt inkast där Mikael Sundberg trycker in den. Efter det så kändes det tryggt, även fast de reducerade till 1-4, luftade truppen.

Jag har varit med om många häftiga matcher i Skogså som ledare men jag vill nog säga att den här matchen slår sig in på topp-3. Piteå hade några spelare som spelat Division 1 fotboll i år och vi slog dom på konstgräs dessutom. En 5 Stjärnig insats, vi behöver absolut inte be om ursäkt!