SERIEPREMIÄR!

nsdtippar

Äntligen är det seriepremiär! För motståndet så står Öjeby IF som av tidningen NSD tippas topp-3, svårast tänkbara start alltså. Vi har fått några ord med båda lagens tränare.

skogså liten

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist:

Känslan i laget på försäsongen har varit lite av och till med skador bl.a men det har ljusnat lite här på slutet så det ser bättre ut. De senaste veckorna så har vi räknat ner vecka för vecka, det är otroligt skönt att äntligen serien drar igång, det måste vara världens längsta försäsong.

Om motståndet imorgon Öjebyn vet jag inte så mycket, piteålag, några killar som man känner igen, känns som ett stabilt division 4 lag. I övrigt så känns serien i år tuff, det är bra lag, Harads känns som att de har fått ihop ett kanonlag och Infjärden också. Jag håller Bodens BK 2 som seriefavoriter, Alvik har ett ungt lag som kommer vara bra på sikt.

öjeby_if

Såhär säger Öjebyns tränare Jörgen Pettersson:

Årets Öjebyn är rätt så intressant, vi har endast tappat två stycken spelare från ifjol och fått in en del nya bl.a Björn Lindblom som spelade i Piteå förra året. Vi har dock haft lite problem med skador på försäsongen. Vi har väl en målsättning att vara på den övre halvan av serien. Sett till de två sista träningsmatcherna så har spelet blivit bättre och bättre så vi hoppas att seriepremiären går i samma riktning och sen siktar man alltid på 3 poäng.