Skogså IF- GSK/GMFF 1-0

Skogså IF studsade tillbaka efter premiärförlusten mot Kalix genom att besegra GSK/GMFF på hemmaplan. På ett soligt Boden Arena gästades Skogså av GSK/GMFF på lördagen.Ett revansch suget Skogså var väldigt hungriga på sin första seger i år. GSK/GMFF har ett litet grepp om matchen första 10 minuterna sen jämnar matchen ut sig och det står 0-0 i halvtid.
Andra halvleken med solen och vinden i ryggen startar Skogså bra. Skogså tar också ledningen i den 53 minuten då Marcus Andersson slår ett inlägg från vänster till Hakimi som får en felträff men får se bollen studsa in vid den bortre stolpen. Ett mål som skulle visa sig räcka till seger.
En relativt jämn match där Skogså har dem hetaste målchanserna.

Nu laddar vi inför Onsdagens Borta match Mot Pålänge som är både seriematch och Kvartsfinal i Lilla Coop Cup.