Skogså IF – Harads IF 1-3

skogsåharads

Det blev tyvärr förlust i smygstarten av säsongen när Skogså och Harads drabbade samman, 3-1 skrevs slutresultatet till. Det var två lag med stukat manskap, båda lagen saknade väldigt folk. Matchbilden och slutresultatet är en smula skevt, Skogså ägde bollen genom hela matchen men satte inte sina chanser, Harads var effektiva på sina. Men det känns ändå bra och känslan är att Skogså är snäppet vassare och tar revansch i serien. En obehaglig situation hände på slutet när Dennis fick en smäll och fick bäras ut på bår, statusen på skadan är i nuläget okänd men vi hoppas på en stukning. Hemsidan vill plussa Abdi som hade väldigt bra kvalite på de fasta situationerna och vi tror att Abdi får ett roligt år. Skogsås assisterande tränare Benny Broström håller med ”Markus Lidberg och Abdi var bäst idag” säger han.

dennispåbår