Skogså IF- IFK Kalix

Det blev seger 2-1 mot IFK Kalix i höstpremiären siffrorna skrevs till 2-1.
Inledningen på matchen är det mycket Kalix många spelare i Skogså såg slitna ut efter dem två urladdningarna vi haft under förra veckan. Efter ungefär 15 minuter börjar Skogså växa in i matchen mer.

Skogså IF tar ledningen efter en vacker frispark i matchminut 27 av Andreas Edholm. Resten av halvleken är relativt jämn. Andra halvleken tar IFK Kalix tag i taktpinnen men skapar inte så mycket farliga målchanser. Men kvitteringen kommer i den 65 minuten efter en konstspark av IFK Kalix Jacob Josefsson. Då trodde nog dem flesta i den stora publiken att IFK Kalix skulle gå segrande ur matchen.

Men på nytt födde Mattias (begga) Berqvist avgjorde matchen med en nick efter frispark i matchminut 80. Resten av matchen försvarar sig Skogså på ett bra sätt. Trots oförklariga 5 minuters tillägg reder Skogså ur stormen.

En av de större skrällarna som varit på Åvallen genom åren. Med tanke på alla spelare som saknades.