Skogså IF – Munksund/Skuthamn SK 4-3

miracle

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist om matchen:

Det kändes bra på uppvärmningen, ändå var vi inte med från start och ligger under med 0-2 efter 20 minuter. Vi missar ett par jättelägen innan halvtid. I paus pratade vi om att ingenting är omöjligt och jag försökte få energi i grabbarna.

Vi gör 1-2 relativt snabbt i andra halvlek och fortsätter trumma på, men i den 65:e minuten så kommer MSSKs enda riktiga chans och de gör 1-3. Visst kändes det tungt just för stunden fast man såg på laget att de hade hoppet kvar. Sedan börjar ”Miraklet” 2-3 kommer efter en omdiskuterad situation där MSSK spelarna vinkar för att bollen är ute och slutar spela, fast Markus Lidberg fortsatte och passade snett inåt bakåt till Begga som tryckte in den, efter konsultation med linjedomaren så blåste domaren mål. I det här läget så var solen jobbig för målvakten i motståndarlaget. Minuten efter så skulle Abdi slå in ett inlägg som seglade i en perfekt båge enda in i målet. 3-3! I den 87:e minuten kom så pricken över i:et, grädden på moset, ja kalla det vad ni vill, Markus Lidberg slog ett inlägg till Madhi som cykelsparkade in 4-3 och vändningen var ett faktum.

Spelarkritik: Mikael Sundberg och Dacian Dacin var riktigt bra, vill passa på att rikta ett STORT TACK till Dacian som har ställt upp i de två senaste matcherna och hjälpt till, nu vet vi inte vad som händer med honom. Abdi och framförallt Markus Lidberg gjorde fantastiska inhopp. Begga och Madhi gör fina och viktiga mål.