Skogså IF – Piteå IF 2, 1-1

jansson

På bilden: Mats Jansson, evigt ung?

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist om matchen:

Vi möter idag ett bra Piteå, de för dessutom 1-0 snabbt i den 8 minuten efter en omställning där deras snabba Lidström vinner löpduellen mot våran back. Det kändes förstås som en mardröm. Vi trycker upp laget så de inte kan rulla runt så mycket och det ger utdelning, 1-1 kommer efter en hörna där David Rolen trycker in en andraboll. Abdi blir tyvärr frilägesutvisad i 41Minuten och vi får spela 4-4-1 trots det så är det vi som är närmast ett ledningsmål där ”Gemet” har två stycken exakt likadana situationer, han tar ner bollen på bröstet efter inlägg och klipper till, ena avslutet tar i ribban och andra i burgaveln, med lite tur där så hade han gjort två mål.

I andra halvlek ändrar vi laget till 4-3-2 och jag tycker att vi klarar det bra, ”gemet” är nära med ett friläge dessutom där målvakten räddar först och returen räddar en back, vi får försvara oss mycket efter utvisningen men vi gör en väldigt väldigt bra genomförd match och visar bra moral. Hela laget förtjänar återigen beröm som i matchen mot Öjebyn. Om jag ska plocka fram någon som höjer sig så är det den evigt unga Mats Jansson som var kung på mittfältet och visar vägen med sin rutin, Emil ”Gemet” Eriksson var också otroligt bra och viktig idag.