Skogså IF presenterar stolt.

Då kan Skogså IF stolt presentera den nya huvudtränaren, nämligen Ivan Nordqvist. Han har nu kommit tillbaka efter många år på andra uppdrag där han har tränat lag som Sävast, Råneå, Alvik, Luleå FF och Bodens BK FF. Ivan kommer att ha assisterande tränarna Benny Broström och Johan Söderström vid sin sida.

skogsåivan

Välkommen till Skogså Ivan, känns det som att du är hemma nu?

Ja det kan man väl säga. Jag har vuxit upp 50 meter från fotbollsplanen i Skogså, har trixat där hela min ungdomstid.

Du har nu haft ett sabbatsår som tränare, varför väljer du att träna Skogså nu?

Jag har som sagt haft ett sabbatsår nu och suget har kommit tillbaka, varför det blev just Skogså kändes naturligt och det känns som en bra nivå. Det var ungefär 12 år sedan jag var tränare här sist och jag har självfallet följt laget genom åren, jag tycker de har gjort ett jättebra jobb och lite roligt är det att stommen från när jag var tränare finns kvar. Nu kommer jag tillbaka med en stor portion erfarenhet.

Lite spontant, vad är målet inför nästa säsong?

En svår fråga såklart när man inte vet vilka spelare som försvinner och blir kvar, men jag kan säga att målet är att vinna varje match.