Storfors AIK – Skogså IF 1-2

ivanregn

På bilden: Ivan Nordqvist har sina knep för att hålla sig torr, en riktig sopgubbe?

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist efter matchen mot Storfors AIK:

Otroligt skönt! vilken arbetsmoral, kändes lite oroligt innan matchen när vi helt plötsligt fick tre startspelare borta med kort varsel (Markus Enberg, Emil Eriksson och Mats Jansson) dessutom så var Mikael Sundberg avstängd, men det visar vilken bra bredd vi har i truppen när vi vinner mot serieledarna på bortaplan samt konstgräs.

Vi börjar matchen bra, det är ganska jämt från början men i den 27:e minuten gör Emil Svensson mål på en av våra fasta situationer där vi är otroligt starka med en nick i krysset via backen. Efter det så tar Storfors över och har några bra lägen men Hertan känns säker i målet. Dock så blir det en olycklig händelse i halvlekens sista spark där de får in 1-1 efter lite flipperspel, ett tufft mål psykologiskt för oss men det påverkar oss inte det minsta, det visar än en gång vilket GO det är i det här laget.

Andra halvleken äger Storfors mycket boll och jag vill säga att det är ett mycket bra lag vi möter. Vi har några farliga omställningar och fasta situationer. Sista kvarten har vi några riktigt bra lägen där bl.a Josef Söderström bara var millimeter från att lobba in den och Begga hade ett friläge som felaktigt blåstes av för offside. I den 89:e minuten så försökte Josef lobba en gång till när målvakten var utanför sitt straffområde, målvakten räddar med händerna och får därför rött kort eftersom bollen hade gått i mål annars. Frisparken därefter blir ofarlig men Johan Söderström bryter deras uppspel, passar till Begga som dundrar in den i krysset från 25 meter! Otroligt skönt! Sen att domaren hittade 7 övertidsminuter är en gåta.

Hela backlinjen med Abdi, Svensson, Wäppling och Lidberg var klockren. Madhi gör ett grymt bra defensivt jobb, Hakimi går från klarhet till klarhet, Begga är stekhet och gör viktiga mål, Dennis blir starkare och starkare, Wille gör ett jättejobb, Johan Söderström är alltid bra. Josef Söderström kommer in och gör ett kanonjobb. Alla avbytare kommer in och gör det superbra! 5 Stjärnor till HELA laget!