Två matcher ihelgen!

…och vi börjar med det roliga först… för Skogså går in i STORA coop cup på lördag 12:30 (Boden arenan) ja det stämmer, Skogså har blivit uppflyttad till stora cupen efter succen förra året där vi stod som segrare i lilla coop cup. För motståndet står Bergnäset AIK som spelar i division 3 och har flera namnkunniga spelare i laget, BAIK har även spelat en match i gruppen och där blev det förlust mot Storfors med 1-3.

Såhär säger BAIK:s Kenneth Pääjärvi på BAIK:s hemsida:

”På lördag matchar vi mot Skogså IF på Boden Arena. Efter den senaste bleka matchen mot Storfors så är målet nu att få ett bättre eget spel med ett intensivt presspel. Vid seger så finns möjligheten för avancemang i cupspelet.”

På söndagen spelar Skogså på Arcushallen mot Ersnäs i en vanlig träningsmatch klockan: 18:00.