Årets första träningsmatch!

Notvikens IK stod för bästa möjliga motstånd i årets första träningsmatch. Förutsättningarna inför matchen var att Skogså bara har hållt till på liten plan (pjäshallen i Boden) under vintern. Medan notasherrarna har hållt till på stor plan i stort sett sedan november månad.
Detta tog ut sin rätt och Notvikens IK var bättre än Skogså.

Kort om matchen:
Skogså fick en mardrömsstart på matchen då man släpper in ett mål efter bara ca 30 sekunder. Det tog ett tag för Skogså att hitta rätt i både positioner och i tempo. Notasherrarna ökade sedan på till 2-0.

Skogså spelar upp sig något i slutet av första halevlek och man forsätter att försöka i andra och i resten av matchen.
Siffrorna skrevs till 4-1.
Skogså visar trots förlusten mycket hjärta och det finns några positiva saker att ta med sig. Bland annat gör ”Begga” ett snyggt reduceringsmål.

Vi tar nya tag! Vi är i början av vårt lagbygge och vi håller på att spela ihop oss med nya spelare osv.  Men vi är också i början av en process där vi ska vara som bäst om tre månader.

Väl mött.

Skogså media.