Nyförvärv nummer 7 presenteras!

Sportgruppen fortsätter att rusta för div.3. Nästa nyförvärv har redan hunnit med att presentera sig genom ett inhopp i årets första träningsmatch, ett väldigt piggt sådant och han lämnade ett starkt intryck. Ett inhopp som lovar gott för framtiden! Han heter Emil Henriksson och kommer närmast från spel i IFK Luleå. Såhär säger han om att få äran att krita på för Skogså IF:

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

-Tack! Roligt att vara igång med fotbollen igen.
Tack så mycket, nytt kapitel i fotbollen. Kommer bli spännande och roligt.

Vad fick dig att skriva på för Skogså IF? Hur ser din fotbollsbakgrund ut? Vilka klubbar har du spelat i?

-Jag kommer närmast från IFK Luleå. Jag har Spelar där i 2 år. Jag  ville till en ny miljö. Jag testade träna med skogså och fick ett bra välkomnande så det var ett klart val att välja skogså. Min fotbollskarriär började i IFK Råneå. Sedan spelade jag med SSK i några år och därefter IFK Luleå, och nu har jag hittat till Skogså. Har varit med 01:ornas länslag och även fått chansen till att vara på future team läger två gånger.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till skogså?

Deras spelsätt med mera djupledspassningar och det verkade som ett bra gäng att träna med och lära sig av.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?

-Jag är en 18åring som älskar fotboll men även att hålla på med musik på fritiden. Mina främsta styrkor är snabbhet och spelsinne.

Har du någon hälsning till alla vit/röda supportrar där ute?

-Hoppas på mycket stöd under detta år, med massor av människor på matcherna.

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2020?

– Jag förväntar mig att det blir en bra trupp med mycket konkurrens för en plats i startelvan.  Jag förväntar mig också att vi kommer kämpa allt vi har in till det sista.

Återigen hjärtligt välkommen till Skogså IF!