Div.3 kollen. Analys Storfors

Vi tog ett snack med tränaren Patrik Nilsson i Storfors AIK.

Hur har försäsongen varit hittills?

Lite sjukdomar i slutet på januari, men i övrigt har det känts bra under försäsongen. Vi har tränat på två gånger i veckan mellan slutet på november fram till jul och efter det fyra gånger i veckan och sen försökt spela träningsmatcher varannan helg.

Vilka spelar har lämnat/tillkommit?

Vi har förlorat en till Piteå: Linus Isaksson och sen är det 4 spelare som flyttat från Piteå och därmed lämnat laget: Simon Jamehdar, Joseph Wirtala, Simon Öhlund och Dawid Norell

Nyförvärv har vi junioren Jack Aronsson från Munksund och sen har vi juniorerna Isak Öhman och Arvid Löfgren som vi flyttat upp från våra egna led.

Vad är målet  med säsongen 2020?

Målet med säsongen är att få ihop spelet ännu bättre än förra säsongen och sen se hur långt det räcker helt enkelt. Vill såklart alltid vinna så många matcher som möjligt,

Vilka vinner div.3?

Väljer att svara ingen kommentar på årets seriesegrare.

Vilket lag blir årets överraskning?

Lycksele är ett lag med rätt hög kapacitet och många skickliga spelare så jag utfärdar en överraskningsvarning där.

Vilket lag får det jobbigt att hålla sig kvar?

Väljer även där att svara ingen kommentar för att inte stöta mig med någon eller ge någon extra tändvätska.

Vi tackar ödmjukast Storfors och tränaren Patrik Nilsson för att han tog sig tiden att svara på frågor.

Håll utkik! Inom kort kommer vi ta tempen på ett Lulelag.

Skogså media.

/Nemanja Vidic