19-årig mittback klar!

En ung lovande mittback som blir ett välkommet tillskott i skogsåtruppen. Det är alltså nyförvärv nummer 9 som Skogså presenterar. Det blir Konkurrens om platserna i laget i år, vilket är ett bra sätt att höja varandra såväl på matcher som på träning. Det är något som blir ännu viktigare när vi nu har tagit klivet till div.3.  Vi välkomnar Oliver Anglöw till klubben som har förflutet i både BBK och de senaste två säsongerna har han lirat boll i Sävast.

Såhär säger Oliver om att ha skrivit på för Skogså IF:

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

Det känns bra att få chansen i Skogså. Det ska bli extra kul nu att få testa på spel i div.3.

Du kommer närmast från Sävast, hur länge har du spelat där?

Jag har spelat i Sävast i 2 säsonger. I samband med degraderingen till div.5 så bestämde jag mig för att jag ville testa något nytt.

Vad fick dig att skriva på för Skogså IF? Hur ser din fotbollsbakgrund ut? Vilka klubbar har du spelat i?

Jag har spelat fotbolls sen jag var 6år gammal. Jag har spelat i BBK ända fram tills 2017, då jag bestämde mig för att gå till till Sävast.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till skogså?

Det som känns lockande med att komma till Skogså är att de tagit klivet upp i 3:an och det verkar vara ett skönt gäng.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?

Jag är 19år som gillar sport och mina styrkor är försvarsspelet och har en rätt hyfsad passningsfot.

Har du någon hälsning till alla vit/röda supportrar där ute?

Jag hoppas på mycket stöd under hela året.

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2020?

Jag hoppas vi blir en träningsvillig trupp som stannar kvar i 3:an.

Återigen hjärtligt välkommen till skogså IF!