Hårt jobbande mittfältare klar!

Skogså IF fortsätter att rusta inför div.3!

(OBS Intervjun genomfördes innan div.3 blev klart)

Då var det dags presentera Skogsås fjärde nyförvärv. Det är Florian Thiery som ansluter från Notvikens IK och blir nästa tillskott i truppen 2020. En spelare som kommer kunna bidra till det offensiva spelet. Såhär säger han om att ha skrivit på för Skogså IF.

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

-Det är kul att få lära känna lite nytt folk och här i Skogså. Man har märkt på träningarna att det är en bra stämning laget. Det är också roligt att man redan nu får spela lite tävlingsmatcher med futsal, så man får chansen att lära känna hur lagkamraterna spelar.

Du kommer närmast från Notvikens IK, hur länge har du spelat där? Hur ser din fotbollsbakgrund ut?  Vilka klubbar har du spelat i? Jag har fått information om att även Boden City var ute efter din signatur, Vad fick dig att skriva på för Skogså IF?

-Jag har spelat för Notas de senaste 3 åren, men jag spelade mest i fyran förra året. Innan Notas spelade jag med Lira BK i 3 år det var där jag började med fotboll som 27-åring, och innan dess hade jag handboll som huvudsport. Jag har en kort fotbollskarriär även om jag är ganska gammal! Jag har skrivit på för Skogså eftersom jag hörde att det var en bra klubb och att deras ambition var att gå upp i trean. Jag har spelat flera gånger mot Skogså, så jag vet att de har duktiga spelare som brukar jobba hårt på plan och aldrig ger upp. Jag har också hört att Ivan är en duktig och trevlig coach. Jag valde Skogså eftersom det kändes som att de ville ha mig mer än de andra klubbarna som jag har testat med.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till skogså?

-Som jag sa förre, en bra stämning i laget, en erfaren ledarstab samt duktiga fotbollsspelare med en ambition att gå upp i trean är tre viktiga anledningar som gör Skogså till en lockande klubb.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?

-Jag är en spelare som föredrar att spela som offensiv mittfältare, men jag har spelat på olika positioner, jag är ganska flexibel på plan. Mina styrkor är att jag har ett ganska bra passningsspel och skott, och jag brukar röra på mig mycket på planen under matcherna. Mitt huvudspel är inte min bästa sida samt att jag har en tendens att dra på mig lite väl många gula kort på grund av fysiskt spel.

Har du någon hälsning till alla vit/röda supportrar där ute?

Jag Hoppas  vi får se många vit/röda supportrar på sidan av plan när säsongen börjar, eftersom det alltid är kul att känna att det finns folk som vill se oss vinna, det ger alltid lite extra energi. Jag tror att vi har en duktigt lag i år, så de kan förvänta sig att se bra fotboll på Åvallen 2020.

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2020?

Jag förväntar mig av Skogså att vi fortsätter på samma spår som de gjorde förra året, det betyder att sluta mist på en tredje plats eller nå minst kvalspel i fyran. Men vi måste jobba hårt hela säsongen, det är aldrig lätt att vinna en fotbollsmatch i Div 4!

Vid tangenterna

Media Skogså