Skogså IF presenterar ytterligare ett nyförvärv med offensiv spets!

Silly season fortsätter för Skogså.  Det är en stor närvaro på träningarna och hög kvalité. Det är många som är nyfikna på Skogså IF 2020 och många som vill komma och träna med oss.

Dags att presentera Skogså IF:s femte nyförvärv, denna gång med Sävastanknytning. Efter tre säsonger i Sävast väljer Lucas Lindbäck att skriva på för Skogså IF. Det är en högeryttermittfältare som vi vet sedan tidigare är en bra spelare baserat på hans matcher mot Skogså föregående säsong.

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

Det känns bra att ha skrivit på för Skogså. Framförallt roligt att få lära känna nya lagkamrater och bygga upp en härlig lagkemi inför säsongen. Det kommer också bli en ny utmaning för min del i fotbollen. Speciellt nu när vi har fått ta steget upp i division 3 så kommer det bli svårare matcher och tuffare motstånd men det ska bli riktigt roligt.

Du kommer närmast från Sävast, hur länge har du spelat där? Vad fick dig att skriva på för Skogså IF?

För mig handlar det mest om att få nya utmaningar, jag spelat i Sävast i tre säsonger nu så kändes som att det var dags för nya utmaningar. Huvudtränare för Skogså Ivan Nordqvist ringde och pratade lite med mig angående hur det skulle se ut och vad de hade för förväntningar på mig som spelare och mål för laget osv. Då kändes Skogså som ett bra val för mig.

Hur ser din fotbollsbakgrund ut? Vilka klubbar har du spelat i?

Jag började spela i Vittjärvs IK när jag var runt 10 år, fun fact så gjorde jag självmål på min allra första fotbollsträning och var sugen på att lägga ner karriären där på plats men som ni ser blev det lyckligtvis inte så, jag spelade några säsonger där men tillslut blev vi för lite folk där. Nästa utmaning blev i Svartbjörnsbyn IF där spelade jag i några år innan det blev samma situation där, för lite folk för att kunna genomföra en säsong och då bar det av till Sävast AIF. Där blev det en säsong som junior sen tog jag klivet upp i seniorfotbollen. Nu börjar min Skogsåkarriär.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till Skogså?

Det känns som en seriös organisation, mycket människor runt om i föreningen som är engagerade.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?

Jag heter Lucas Lindbäck och är 19 år fyller 20 nu i september. Jag har alltid gillat idrott började först med att spela innebandy när jag var fem år. Fotbollen började jag med mycket senare, jag kanske var runt 10 år när jag började spela i Vittjärv. Jag som spelare är en spelare som gillar att spela fotboll med fart. Mina styrkor är att jag är ganska snabb, teknisk och har ett ganska bra skott med båda fötterna.

Har du någon hälsning till alla vit/röda supportrar där ute?

Hoppas på en bra och fartfylld säsong med fin fotboll och fyllda läktare.

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2020?

Jag förväntar mig inte mycket men de enda jag förväntar mig är att alla spelare ska alltid jobba hårt och göra sitt bästa på träningar och matcher.

Återigen hjärtligt välkommen till skogså IF!

Skogså media

/Paul Scholes