Inför BBK – Skogså IF

Det är dags för årets första seriederby där Bodens BK 2 står för dörren, matchen spelas i deras hemmaborg och de är stora favoriter, BBK har hela 7 spelare från A-laget i Division 2 med i truppen. De är dessutom obesegrade inför dagens match med 7-1 i målskillnad.  Matchen spelas klockan 19:30 och visas även i BDTV Sport kanalplats 201. Man kan även se matchen från datan med en kostnad på 99kr.

futsal

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist inför kvällens match:

När det går bra så blir allt mycket enklare och roligare, mycket folk på träningarna och bra fart, det har varit en positiv vecka. Jag höll BBK som seriefavoriter innan serien började och fortsätter med det, de är såklart stora favoriter inför kvällens match med den trupp de har men jobbar vi lika bra som i de senaste matcherna så hoppas jag på poäng, men ett stenhårt jobb krävs.