Bodens BK FF 2 – Skogså IF 1-1

TV-Matchen slutade med delad pott efter en bra genomförd match av Skogså IF. Ni som har Facebook kunde följa liverapportering därifrån.

13285812_10154194825112505_77689683_n

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist om matchen:

Vi visste att BBK skulle komma ut och ha mycket boll, ändå så blir vi för passiva och visar för stor respekt vilket resulterade i för långa lagdelar. Var även tvungen att stuva om laget lite i första halvlek. Sen kom deras 1-0 och det är väldigt diskutabelt, huvuddomaren blåser inte mål men linjemannen vinkar fast han inte var alls i position för att se. (Hemsidan har haft tillgång till TV-bilderna och vi kan inte ens avgöra i slow motion) Sista kvarten i andra halvlek började vi vinna närkamper och vi var mycket mer med, hade flera chanser efter en fast situation men den ville inte in.

BBK gjorde starka byten i paus när de satte in Gitselov och Roberts på mitten men spelet vart mycket jämnare. 1-1 kom genom en frispark av Jansson och Rolen är där och hugger, man märker att han är fokuserad, andra målet av honom nu vilket är mycket bra. Det är väldigt starkt av oss att komma tillbaka efter ett 0-1 underläge mot ett sånt bra lag som Boden. Kennedy är hur bra som helst, jag vill berömma hela backlinjen, Lidberg gör sin bästa match och Sundberg passade bra som mittback. Hertan gör några kanonräddningar. Mahdi är farlig, Begga var jetlaggad men gör det bra. Nu laddar vi för våran hemmapremiär på Åvallen, Söndag klockan 11:00 mot serieledarna Storfors.