Inför Skogså IF – Luleå FF

skogsåvslff

En hungrig tonåring som törstar efter poäng kommer på besök till Åvallen! Nämligen Luleå FF (Bildades 2000) Vi får hoppas att matchtiden 13:00 är för tidigt för ynglingen! Hemsidan kommer eventuellt att rapportera matchen LIVE, mer om det under morgondagen, så håll utkik!

Luleå FF slåss precis vid strecket för sin överlevnad och har visat god form på slutet, det känns som att när laget verkligen vill så spelar de bra fotboll. Senaste matchen mot formstarka Pålänge GIF ledde Luleå FF men det blev 2-2 till slut efter att alla mål gjordes i första halvlek.

Skogså IF ligger just nu femma med 21 poäng inspelade, andra samt tredjeplatsen blir tuff att nå där Lira BK och Luleå SK ligger 8 poäng upp på 29 poäng, dock ligger Övertorneå SK bara 3 poäng upp så vi har fjärdeplatsen inom räckhåll.

johansfaceboolk7

Såhär säger Johan Söderström inför morgondagens match:

Jag hoppas att vi kan bygga vidare på vårt spel från förra matchen. Viktigt med tre poäng där för att få tillbaka lite självförtroende i truppen.

Ja tror att Luleå FF får det svårt att få med sig några poäng när vi får spela hemma, fått tillbaka några fler spelare och ett bättre självförtroende. Jag hoppas vi kan få målskyttet att lossna också, eftersom det har varit svårt för oss att göra mål på våra chanser.

luleå ff

Såhär säger Luleå FF:s målvakt Ozren Catak inför morgondagens match:

Vi ser fram emot matchen, då det historiskt sett varit roliga matcher. Hårda stundtals men sällan fula. Att säga att vi går för annat än 3 poäng vore skitsnack och med tanke på tabellen, är det viktiga 3p.

Våra förutsättningar är bättre än förra matchen vi möttes då truppen är mer eller mindre komplett med få skador och alla spelare tillbaka efter skadeuppehållet. I övrigt tycker jag att det ska bli roligt att träffa Skogsås spelare och stab då de alltid har ett bra bemötande och nära till ett leende, det är även alltid bra stämning på läktaren samt bra bemötande av funktionärer.