Bergnäset AIK 2 – Skogså IF 0-1

skogså27augusti

Tyvärr så kunde inte hemsidan vara och följa matchen i Luleå, men vi har fått matchrapport av 3 andra istället.

Såhär säger Benny Broström om matchen:

En 6-poängs match som vi lyckades vinna med 1-0. En riktig krigar match där båda lagen ”kämpade” mer än skönspelade. 1-0 kom efter fint spel som Mats Selberg lyfte in från högerkanten och Micke S nickskarvade så Dacian blev helt fri från straffpunkten, Dacian gjorde inget misstag utan satte bollen i nättaket utan en chans för målvakten. En riktig lagseger där alla får godkänt med ett extra plus till Andreas Hertzberg som var en vägg i afton.

hertzberg

Andreas ”väggen” Hertzberg. Hur låter det?

Såhär säger Dacian Dacin om matchen:

Äntligen 3 pinnar på borta plan i höst! Första 15 minuter var inte så bra men efter en stund så började vi att rulla bollen och då kommer det flera chanser automatiskt. Vi hade 4-5 riktiga chanser. Alla jobbar hårt och jag vill gratulera laget för deras attityd. Nu ska vi ta det lite lugnare till helgen och börja nästa vecka med 100% full fokus på nästa match mot Luleå FF.

baikbild1

En vacker sensommarkväll att spela fotboll på.

Såhär säger Andreas Hertzberg om matchen:

Vi börjar matchen direkt med att äga boll och rulla mycket fint, byter kant utnyttjar alla spelare och tar för oss mycket bra. Bergnäset var på tårna med att hitta kanterna, gång på gång kom de där. Självklart var dom farlig inge snack om saken, för egen del så tyckte jag att jag själv gjorde en 100% insats bl.a med att  komma ut och plocka bollar och självklart rädda ett friläge. Snackar och styr så att vi är säker bakåt.