Jakten på den åtråvärda kvalplatsen.

Såhär är förutsättningarna inför den sista omgången i division 4 Norra: Ohtana/Aapua FF måste vinna sin match mot Luleå SK för att säkra seriesegern. Om Skogså IF tar 1 eller 3 poäng och Luleå SK förlorar så tar Skogså kvalplatsen. Om Luleå SK spelar oavgjort så måste Skogså ta 3 poäng. Om Luleå SK vinner så tar Luleå SK kvalplatsen.

Skogså IF – Notvikens SK 2 Klockan 13:00 på Åvallen, Skogså.

Såhär säger Skogsås tränare Ivan Nordqvist inför den dramatiska morgondagen:

Det är riktigt roligt och spännande nu när det hela ska avgöras. Notviken hade en jobbig vår men nu är de i kanonform, matchen i våras så vart vi utspelade av dem men hade tur när vi lyckades kontra in vinnarmålet (0-1) Då var det på konstgräs så det är såklart lite andra förutsättningar nu i våran hemmaborg där jag vet att vi är starka.

Luleå SK går självfallet för 3 poäng, Ohtana/Aapua vill självklart vinna serien, det kommer bli en riktig holmgång. Jag har en spion på plats som kommer informera mig om läget i den matchen. Den som har mest flyt och har marginalerna med sig tar kvalplatsen, dock så är all press på Luleå SK, de var skyhöga favoriter att ta direktplatsen innan serien startade och allt annat än en kvalplats skulle vara ett stort misslyckande från deras sida.