Nyförvärv nummer sex har skrivit på!

Skogså IF väljer att släppa även nästa transferbomb.. Ingen mindre än William Samuelsson från Sävast har valt att krita på för Skogså IF.  Såhär säger William om att ha skrivit på för Skogså IF:

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

-Tack så mycket! Det känns riktigt bra att ha skrivit på för skogså! Skogså är att rutinerat lag som alltid har presterat, så därför känns det grymt bra att få bära den vit/röda tröjan i sommar.

Du kommer närmast från Sävast, hur länge har du spelat där? Vad fick dig att skriva på för Skogså IF? Hur ser din fotbollsbakgrund ut? Vilka klubbar har du spelat i?

-Sävast har jag spelat i 2 säsonger, men jag valde att byta lag för jag ville utvecklas som spelare. Prova på ett nytt lag med nya lagkamrater. Jag började spela fotboll när jag var 6 år gammal i Vittjärvs IK. Jag spelade där riktigt länge men sedan la laget ner och jag började spela i Björns. Där spelade jag 1 år sen började jag i Sävast pojklag, efter 2 säsonger med pojklaget gick jag vidare till herrlaget. där jag utvecklades enormt som spelare. Hoppas såklart att jag kan fortsätta utvecklas  i Skogså.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till skogså?

-Skogså är ett lag som alltid har varit bra och vi hade tuffa matcher mot dom förra året. Jag har också  hört att Ivan är en bra och trevlig coach, även många rutinerade spelare i laget vilket är positivt. Jag valde Skogså eftersom det var de laget som kändes rätt för mig. Hittills har vi haft bra träningar med mycket folk, jag märker att stämningen i laget är på topp och jag hoppas det fortsätter så under säsongen.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?

-William Samuelsson (kallas Bimme), 18 år bor i Kusån. Jag har spelat fotboll sen jag var 6 år gammal. Mina styrkor är min snabbhet, spelförståelse och min vänsterfot.

Har du någon hälsning till alla vit/röda supportrar där ute?

-Jag Hoppas så många som möjligt kommer till Åvallen i sommar, kan lova att det blir bra spel och förhoppningsvis många vinster!

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2020?

Mina förväntningar är att vi presterar varje match, bra tempo och hög intensitet på träningarna. Samt att vi har en hög träningsnärvaro så att träningarna blir så bra som möjligt.

Återigen hjärtligt välkommen till skogså IF!

Media Skogså

/Ruud van Nistelrooy