Seriespel uppskjutet och inställda träningsmatcher.

Nu har det kommit direktiv från svenska fotbollsförbundet angående säsongen 2020.

information ang säsongen 2020:

” Med anledning av Coronaviruset och dess påverkan på fotbollen har vi de senaste veckorna fått många frågor gällande seriespelet för div. 2 herrar, div.3 herrar och div. 1, damer. Förbundsstyrelsen fattade igår beslutet att seriestarterna för dessa serier senareläggs till sommaren (start mitten av juni) och dessa serier spelas som enkelserier med synkronisering mot distriktsserierna. Tävlingsavdelningen kommer nu att påbörja arbetet med detaljfrågor kring exakt seriestart och spelordning och kommer att återkomma.”

I och med detta så tar Skogså ett uppehåll och detta kommer innebära att träningsmatcherna mot Boden City, Alvik och Kiruna kommer att ställas in tyvärr.

Vi återkommer när vi vet mer om seriespel och kommande träningsmatcher.

Väl mött!

Skogså media.