Skogså IF – Arvidsjaur 5-1

Under gårdagen så spelades den andra gruppspelsomgången i lilla Coop cup. Det var Arvidsjaur som kom på besök till boden arena. Arvidsjaur vann första matchen mot Öjebyn med 3-1 och Skogså vann mot Alvik med 2-0 så det var bäddat för en gruppspelsfinal. I matchens inledning är det Skogså som tar tag i taktpinnen man vaskar fram flera målchanser med bla 2 bollar i ribban. Mitt i Skogså pressen så kommer en omställning efter ett felpass av Skogså och helt plötsligt är det 0-1 på tavlan. Men innan första halvleken är slut har Skogså vänt till en 2-1 ledning. Första 10 minuterna in i den andra halvleken är det Arvidsjaur som är det bättre laget. Skogså gör 3 byten efter 10 minuters spel i andra halvlek och får in bra energi i laget. Direkt gör en av inhopparna 3-1 på en nick efter det tar Skogså över matchen och kontrollerar resten av tillställningen. När slutsignalen ljuder har Skogså hunnit med att göra 2 mål till. En rättvis seger som hade kunnat vara några mål större.

Målskyttar : Josef Söderström,Andreas Edholm,Jocke Gustafsson (2) , hakimi

Sista gruppspelsmatchen spelas Söndag 14 april borta mot Öjebyn IF