Skogså IF-Öjebyns IF 5-2

Seger över Öjebyn på bortaplan i Dm sista gruppspelsmatch. Det blev en tuff start i matchen för Skogså för Öjebyn spelade väldigt fysiskt och tog ledningen tidigt i matchen efter en snabb omställning på deras otroligt snabba forward. Vi gör 1-1 ganska omgående efter deras 1-0 mål.Ju längre halvleken går så kommer vi in i matchen och står upp i deras fysiska spel. Vi gör 2-1 i slutet på första halvleken på en frispark av Dennis som går direkt in i mål. Vi får en smakstart i andra halvleken och gör direkt 3-1 efter en omställning då vi kommer 2 mot 1. I mitten på andra halvleken kommer 4-1 direkt replikerar Öjebyn och gör 4-2 i anfallet efter. Hertan gör 2 matchavgörande räddningar när det står 4-2 istället så stänger vi matchen med vårat 5-2 mål som kommer på en frispark då Josef nickskarvar bollen till en fristående Arvid som inte gör något misstag. Skogså går obesegrade ur gruppen och är klara för Kvartsfinal som kommer spelas senare under våren.

Målskyttar: Hakimi,Dennis,Marcus,Josef,Arvid