Skogså IF – Storfors AIF 1-3

matchenmotstorfors

Det kunde inte börja bättre, kanonväder och drömmål av Kapten Mattias ”Begga” Bergqvist från start, målet var för snyggt och komplicerat för att analysera så ”Begga” har beskrivit det själv lite längre ner på sidan. Sen började några märkliga händelser utspela sig, korten haglade och Mahdi fick två stycken gula kort på raken inom loppet av några sekunder för snack, man kan tycka det är märkligt att inte domaren har mer känsla än så. Skogså klarade sig bra nästkommande kvarten men sedan Storfors gjorde 1-1 i 40:e minuten så var det bara ren överlevnad som gällde, det såg ut som att laget hade tappat all kraft och det vara bara att be en stilla bön, 1-2 kom dock i 45minuten och det var väl lite surt när det var så nära halvtid. Men det var inte slut där! Domaren missade en solklar straff när ”Gemet” vart brutalt överkörd och i efterföljande kontring fick Storfors straff efter att en Skogså spelare gjorde en klockren brytning, man ska inte skylla på domaren men jag blir ledsen när det blir så tydligt orättvist och när man ser någon göra beslut bara för att få synas. Tack och lov missade Storfors straffen och det blåstes för halvtid.

Man bävade för andra halvlek när första slutade som den gjorde, men när man stod utanför byggnaden och ändå hörde Ivan peppa spelarna så fick man lite hopp. Och hoppet blev verklighet när bollen rullades igång, Skogså var bättre än Storfors  trots en man mindre och det måste laget verkligen ta med sig, att sedan 1-3 kom i slutet är skitsamma. Joakim Wikberg i målet var bra och man ser att han är noggrann i det han gör. Mikael Sundberg var Åvallens gigant som mittback,  man skulle kunna tro att han inte gjort något annat. Annars var alla i laget bra tycker jag.

finbildskogså

Såhär säger Mattias ”Begga” Bergqvist om sitt mål:

Jag fick bollen längs sidlinjen lite ovanför halva plan och försöker komma förbi på utsidan men får en dålig touch och håller på att tappa ut bollen, men med samma mentalitet som mittbackar rensar mot hörnflaggorna så rensar en striker mot målet! Får på en bra träff och målvakten är för långt ute, ser direkt att den kommer singla in vid krysset och mycket riktigt hinner målvakten inte tillbaka, skön inledning på gräspremiären.