Inför Skogså – Storfors

Äntligen var det dags för Åvallen premiär! Och det väntas kanonväder och en kanonfin gräsplan! Det är serieettan Storfors som får det angenäma nöjet att få års-inviga tillsammans med Skogså.  Gästerna har full pott inför mötet och hela 12-1 i målskillnad. Skogså är också obesegrade genom 1 vinst och 2 oavgjorda. Välkomna klockan 11:00 imorgon.

bennymångabollar

Såhär säger Skogsås assisterande tränare Benny Broström inför matchen imorgon:

Det känns inspirerande att få möta de obesegrade serieledarna Storfors på hemmaplan och naturgräs. Storfors har gått urstarkt och bl.a vunnit mot seriefavoriterna Infjärden med 2-0 på bortaplan så man märker att de vill vara i toppen. truppen ser bra ut och är helt ordinarie vill jag säga. Jag hoppas på att få se mycket folk imorgon på Åvallen.

storfors

Såhär säger Storfors  Tränare Per-Erik Berg inför morgondagens match:

Vi hade inte trott att vi skulle ledat serien vid nuläget innan serien startade. Vårat mål är att förbättra resultaten utifrån förra säsongen. Humöret i truppen är på topp, däremot så dras vi med några skador och några som är bortresta. Jag har tyvärr ingen koll på Skogså.