Summering av 2020! ”Slagpåsen” Skogså kvar i trean!

För första gången i Skogsås historia spelade vi säsongen 2020 i div3. Där varje match har varit som en seriefinal.

-En säsong där vi var ödmjuka inför varje match vi skulle spela oavsett motstånd.

-En säsong där ingen trodde på oss,

En säsong där vi skulle bli slagpåsen i serien. ”Lätta Skogså”.

Matcher vi minns:

– Bortapremiären mot sunnanå, där vi krigar till oss tre poäng
– LSK hemma där Mome vår målvakt tar två straffar och vi vinner med 3-2.
– Holmsund borta underläge 2-0, vänder matchen och vinner med 2-3.

Säsongen då Skogså skulle bli slagpåsen i div3. Säsongen då Många med åsikter och många som trodde sig veta var Skogså stod som lag jämfört med andra lag i div3.. Samma personer visste när det väl stod klart att Skogså skulle spela div.3 att vi aldrig skulle fixa något div3.-kontrakt.

Detsamma gäller de norrbottniska tidningarna som gärna skriver ner Skogså.

MEN ”slagpåsen” Skogså IF är något speciellt.

Citatet ”lätta skogså” är ett citat jag hörde efter en förlust i en futsal-turnering i boden förra vintern.. Ja ni läste rätt en inomhusturnering. (Jag tror vi satsar på olika saker i föreningarna).Laget vi mötte liksom de flesta andra trodde att Skogså inte skulle ha något i div 3 att göra. Det ska tilläggas att 2019 hade vi tydligen inget att göra i div 4 heller, då hörde jag följande citat från en Kalixspelare ”Skogså kommer inte ta många poäng i fyran i år”.  Säsongen 2020 spelade vi i div3 och gör även så 2021.
Som ni märker är jag väldigt bra på att komma ihåg folks åsikter som tror sig kunna och veta.
Det Skogså if har är det få klubbar som har. Jag tror det sticker i ögonen på många att vi i Skogså slutar på en topp fem placering i årets trea som nykomling, lilla Skogså! Samtidigt som det är många som gläds med oss vilket också är jättekul såklart.
Tro mig, jag älskar att höra det! Höra att vi inte är bra nog..
Jag älskar när vi nu har motbevisat alla! De som inte trodde på oss och alla de så kallade experter som tydligen har järnkoll på den lokala fotbollen.. Nu vet ni bättre. Kanske…

Skogså må vara en liten förening, en klassisk byaförening. Det finns inte många sådana klubbar kvar i idrottssverige, en klubb som existerar för att det finns ideella krafter i föreningen. Allt är ideellt! De krafter som gör att vi kan beträda den gröna mattan i Skogså.  Samtliga lag som har kommit till Åvallen i år har inte gillat de och det är inte många poäng som är tappade på denna gräsplan. Vi har varit ödmjuka inför varje match och det är de som har tagit oss så pass långt som till en femte plats. En ödmjukhet som jag tror många andra lag som hamnat bakom oss i tabellen har saknat.

väl mött!
Tack och hej vi ses 2021!

/ Skogså Media