Vi hälsar nyförvärv nummer 8 välkommen!

Han kommer senast från spel i IFK Luleå och likt Emil som vi presenterade som nyförvärv nummer 7 gjorde även denna spelare ett piggt inhopp senast i träningsmatchen mot Notvikens IK. Vi kan stolt presentera nyförvärv nummer 8, han heter Casper Engman. Såhär säger han om att ha skrivit på för Skogså IF:

Hjärtligt välkommen till Skogså IF, Hur känns det att ha skrivit på för skogså if och att få bära den vit/röda tröjan?

Det känns kul att jag får chansen att komma tillbaka till fotbollen i ett så pass bra lag som skogså.

Vad fick dig att skriva på för Skogså IF?
Hur ser din fotbollsbakgrund ut? Vilka klubbar har du spelat i?

Jag Kommer ju ursprungligen från IFK Råneå, men varför jag skrev på för skogså var väl för att jag såg en chans att komma tillbaka till sporten vi alla älskar och även gemenskapen som skogså erbjuder.
Min fotbollskarriär började i IFK råneås 99-98 lag sen sunderby sk i några år och  till sist IFK Luleå.

Vad är de som gör att de känns lockande att komma till skogså?
Det måste väl vara att komma tillbaka och sparka boll på ganska hög nivå med ett bra lag och med bra gemenskap.

För oss som inte känner dig berätta gärna lite vem du är & vad dina styrkor är?
Jag heter Casper Engman är 19 år och har spelat fotboll hela mitt liv och det är verkligen det jag brinner för. Mina styrkor är väl att jag sätter mina lägen, löpstark och har mycket vilja.

Tillsist vad förväntar du dig av Skogså IF under 2020?

Förväntar mig inte så mkt faktiskt mer än ett kul år med mycket fotboll och tuffa matcher som vi kommer göra allt vi kan för att vinna.

Återigen hjärtligt välkommen till skogså IF!