Inför Pålänge GIF – Skogså IF

I kväll är det dags för bortamatch mot Pålänge, hemsidan håller tummarna att vändninge som kom mot Kiruna FF 2 består. Pålänge har visat god form efter sommaruppehållet och vunnit stort mot  BAIK 2  och Kiruna FF 2  och med uddamålet mot Notvikens 2:a lag.  Noll insläppta mål på tre spelade matcher, vilken utmaning för Mattias Bergqvist som är tillbaka i truppen. När lagen möttes i våras var det en rätt öppen tillställning som slutade med vinst för Skogså med 4-3. Det blir spännande att se hur kvällens match kommer att utvecklas.  Andreas Hertzberg med stöd backlinjen spelade satbilt i senaste matchen mot Kiruna och släppte inga bollar över mållinjen, målet är detsamma i kvällens drabbning.

Läget i truppen är gott enligt Roffe Enkvist och trots någon förkylning och jobb på annan ort mönstrar Skogså en bra trupp till kvällens match.

Lycka till i kväll önskar hemsidan