Inför Bergnäset AIK 2 – Skogså IF

baikborta

En måste match på flera sätt väntar imorgon borta mot Bergnäset AIK. Skogså som måste visa att de har ambitionerna att kriga sig uppåt och att de är ett lag att räkna med i framtiden. Bergnäset AIK som måste ta ett gäng segrar nu på slutet för att hålla sig kvar i Division 4 Norra.

BAIK ligger absolut sist med bara 5 poäng inspelade, men det är inte hela sanningen. Laget har spelat bra och borde ligga högre upp i tabellen, som senast borta mot Övertorneå när de sånär stal en poäng mot topplaget (förlust 1-2) Sen förstår man att lagets första hands prioritering är Division 2 laget som krigar för nytt kontrakt. Hemsidan håller tummarna att de lyckas med det för Norrbottens fotbolls framtids skull. Matchen i våromgången vann Skogså IF med 3-0.

dacin bild 2

Såhär säger Skogsås tränare Dacian Dacin inför matchen:

Det känns som att en 6-poängs match väntar oss imorgon, som tur är för oss så kommer många spelare tillbaka från skador.

Det ska bli en tuff match att spela för BAIK måste nästan vinna för ett fortsatt division 4 kontrakt nästa säsong och vi måste spela för att följa alla topp lagen. Efter sista matchen så väntar jag mig en positiv attityd från laget, energi och full fokus.

Bergnäsets_AIK

Såhär säger Bergnäsets ledare Micke Fleuron inför matchen:

Förhoppningar om poäng finns alltid där. Vi har haft en mycket tung säsong i division 4 p g a skador bl a. Två av våra nyförvärv till division 2 truppen har exempelvis inte spelat en match på säsongen p g a skador. Det, tillsammans med andra långtidsskador har gjort att vi varit alltför tunna och unga för norra fyran. Tycker för övrigt att det är riktigt bra klass på norra fyran 2015. Men vi gnuggar på och lever på hoppet. Det troliga är att vi måste vinna 4 av 6 återstående matcher för att klara oss kvar.